נאום טראמפ: "נעביר את השגרירות לבירה הנצחית של ישראל"

"אף אחד לא צריך להכתיב לישראל איזה הסכם היא צריכה לקבל, זה צבוע וזה לא יקרה"
שלמה ריזל 4 Comment on נאום טראמפ: "נעביר את השגרירות לבירה הנצחית של ישראל"

עיני יהדות ארה"ב היו נשואות הלילה לנאום של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שנאם בפני איפא"ק • כפי שהוא יודע – טראמפ סיפק לא מעט כותרות • הוא תקף את אובמה ואת הסכם הגרעין שנחתם עם איראן

צילום: פייסבוק - טראמפ
"אף אחד לא צריך להכתיב לישראל איזה הסכם היא צריכה לקבל, זה צבוע וזה לא יקרה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיני יהדות ארה"ב היו נשואות הלילה לנאום של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שנאם בפני הכנס של השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון – איפא"ק. טראמפ לא הפסיק לרגע ממסע האהדה לישראל.

בדבריו הוא תקף את נשיא ארה"ב ברק אובמה ואמר כי "הוא הדבר הכי גרוע שקרה לישראל", עוד הצהיר המועמד הצבעוני כי "נעביר את השגרירות לבירה הנצחית של ישראל – ירושלים".

בתחילת דבריו התייחס טראמפ להסכם הגרעיני עם אירן ואמר כי "ראשית אני מתכנן לפרק את העסקה עם אירן, אני איש עסקים כבר הרבה זמן ואני אומר לכם שהעסקה הזו היא אסון לישראל ולכל המזרח התיכון, למדתי את העסקה הזו יותר מכולם, אני מכיר אותה והיא עסקה רעה".

הוא תקף את אירן ואמר כי היא "מעורבת במלחמות בכל המזרח התיכון. עכשיו היא מנסה ליצור חזית נגד ישראל בגולן הסורי", לדבריו, "אירן צריכה לשכוח ממחיקת ישראל מהמפה. אירן הפרה את התנאים של מועצת הביטחון ואיש לא עשה כלום. אנחנו נעשה". על האו"ם אמר כי "הוא לא חבר של הדמוקרטיה, לא של החירות ובטח לא של ישראל".

בנאומו התייחס המועמד הרפובליקני לסכסוך הישראלי – פלסטיני ואמר כי "אף אחד לא צריך להכתיב לישראל איזה הסכם היא צריכה לקבל, זה צבוע וזה לא יקרה. כדי לעשות עסקה צריך שני צדדים, ישראל רוצה לשבת לשולחן המו"מ ללא תנאים, הפלסטינים דחו כל עסקה שהוצאה, הם אפילו לא ענו".

טראמפ הבטיח בפני אלפי המשתתפים בוועידה כי "אני אפגש עם נתניהו מיד ונעבוד יחד על מנת להביא שלום ויציבות לאזור", לדבריו, "זה לא יכול להיות שהילדים הפלסטינים רואים בטרוריסטים גיבורים. זה חייב להיפסק וזה יפסק. יש שם תרבות של שנאה, צריך להפסיק את החינוך לשנאה ועכשיו".

למרות ההצהרות האוהדות –  במסיבת עיתונאים שערך טראמפ לפני נאומו בוועידה הוא אמר כי "יש לי הרבה כבוד למדינות שמקבלות סיוע מארה"ב, אני אוהב אותן, אבל הן צריכות לשלם לנו כסף", בעקבות דבריו הוא נשאל: "האם ישראל גם נמנית בין אותן מדינות שצריכות לשלם?", הוא השיב: "כן אני חושב שגם ישראל תשלם, היא יכולה להרשות זאת לעצמה".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    הוא באמת אוהב ישראל אמיתי וגם הבת שלו יהודיה
    בע"ה שיבחר

  2. 3

    אני מוכן להצביע עבורו תמורת מאה דולר, פרטים במייל.

  3. 2

    איזה אוהב ישראל, משוגעים! כמו כל הנשיאים הוא מוכן להצהיב פנים לפני הבחירות, כדי לעצור בניה, ללחוץ ולקצץ תקציבים אחרי הבחירות!
    תבדקו אותי אם זה לא נכון. הבן אדם פשוט גזען קטן ולא יותר.

  4. 1

    יכול להיות שהעמדת פתיחה שלו כלפי ישראל כרגע לא רעה
    והדגש הוא רק על כרגע, כי הבנאדם סופר קריזיונר עם אגו מפלצתי
    מה שבטוח, אם הוא יבחר, נתניהו יצטרך לתת לו כבוד והרבה
    זה לא אובמה ואפילו לא קלינטון, זה טיפוס שאסור להעלות לו את הסעיף